15 indicatoren voor een goede of slechte link

Home /  15 indicatoren voor een goede of slechte link

0

15 indicatoren voor een goede of slechte link

By Sebastiaan de Vries">Sebastiaan de VriesIn standard2nd January, 2015

Na de veranderingen in het algoritme van Google, zoals de Penguin update, is het veel belangrijker geworden om te kijken naar de kwaliteit van de pagina’s waar je een link op wilt hebben.Een linkprofiel met inkomende links van een hoge kwaliteit kan een website sterk laten stijgen in de zoekresultaten, terwijl lage kwaliteit links een website kunnen laten zakken in de zoekresultaten van Google.

Wij hebben een lijst gemaakt van 15 indicatoren die je kan gebruiken bij de keuze of je een potentiële linkpartner (prospect) wel of niet moet benaderen. Met andere woorden, indicatoren van wat een goede en wat een slechte inkomende link is.

1. Check de tekst op de pagina

Staan er op de pagina waar je een link op wilt teksten die gerelateerd zijn aan het onderwerp van de website waar je voor aan het linkbuilden bent?

2. Check woorden in url

Staan er in de url van pagina waar je een link op wilt zoekwoorden gerelateerd aan het onderwerp van de website waar je voor aan het linkbuilden bent?

3. Check Pagerank

Hoe hoog is de Pagerank (PR) van de pagina waar je een link op wilt? Het liefst wil je een link op een page met een zo hoog mogelijke Pagerank, maar minimaal PR

4. Check PageRank homepage

Heeft de homepage van de website een PR? Ook voor de homepage geldt een zo hoog mogelijke PR en minimaal PR 2.

5. Check Page Authority

Hoe hoog is de Page Authority (PA) van de pagina waar je een link op wilt? Het liefst zo hoog mogelijk, maar minimaal PA 20.

6. Check Domain Authority

Hoe hoog is de Domain Authority (DA) van het domein waar je een link op wilt? Het liefst zo hoog mogelijk, maar minimaal DA 20.

7. Check of pagina wordt geïndexeerd

Wordt de pagina waar je een link op wilt hebben geïndexeerd door Google? Dit kan je controleren door de volledige url te zoeken in Google.

8. Check interne link

Is er een interne link naar de pagina waar je een link op wilt? Het liefst wil je een interne link vanaf de homepage.

9. Check uitgaande links

Staan er op de pagina waar je een link op wilt niet teveel uitgaande links? Het liefst wil je een link met zo min mogelijk andere uitgaande links.

10. Check op links naar casino of pornosites

Staat er op de website een link naar een casino of pornosite? Als dit het geval is, dan is het niet verstandig om een link aan te vragen op deze website.

11. Bekijk het aantal (nieuwe) pagina’s

Bestaat de website uit veel verschillende pagina’s en zijn er regelmatig nieuwe pagina’s bijgekomen?

12. Check oprichtingsdatum

Het liefst wil je een link op een website die al een tijd bestaat. Dit kan je bijvoorbeeld checken op domaintools.com.

13. Bekijk de over ons pagina

Heeft de website een “over ons” pagina en is het verhaal dat erop staat betrouwbaar?

14. Check op contactgegevens

Staan er op de website contactgegevens (zoals e-mailadres en telefoonnummer) en links naar hun social media?

15. Check het backlinkprofiel

Via www.opensiteexplorer.org kan je het linkprofiel van inkomende links van een website analyseren. Kijk naar het aantal en het soort inkomende links (blogs, directories, statische pagina).