0

Verkopen via Social media: Pinterest en Instagram introduceren nieuwe koopknop

Door Sebastiaan de Vries Lisa den Engelsman In standard19th June, 2015

Social media zijn allang niet meer enkel gezellige platforms waar je onderonsjes met familie en vrienden kunt hebben. Kanalen als Facebook en Twitter staan vol met advertenties en ook wordt er via bloggers ruimschoots gebruikgemaakt van product placement. Niet zo vreemd, want zakelijke klanten betekenen natuurlijk meer inkomsten voor de bedrijven. Dit jaar gaan ook

0

Creëer meer betrokkenheid met Facebook publiekselectie

Door Sebastiaan de Vries Lisa den Engelsman In standard4th June, 2015

In 2012 heeft Facebook haar organische algoritme aangepast. Het grote gevolg was dat een bericht dat je als bedrijf op je Facebookpagina plaats gemiddeld bij slechts 15 procent van je volgers op hun newsfeed verschijnt. Hierdoor zagen veel bedrijven de organische betrokkenheid bij hun berichten afnemen. Wil je niet veel geld besteden aan advertenties, maar

0

Pinterest voor bedrijven: grijp deze marketingkans

Door Sebastiaan de Vries Lisa den Engelsman In standard22nd May, 2015

Pinterest is jaren een veelgebruikt platform onder de Nederlandse consument. Momenteel zijn ruim 1,6 Nederlanders actief op Pinterest en dit aantal stijgt al jaren flink (Nationale Social Media Onderzoek 2015). Toch blijven veel bedrijven nog achter in het gebruik van Pinterest. Lees hier wat dit kanaal voor jouw bedrijf kan betekenen en hoe je dit

0

De stand van social media in Nederland: waar zijn de gebruikers?

Door Sebastiaan de Vries Lisa den Engelsman In standard12th April, 2015

Als bedrijf kun je er echt bijna niet meer omheen: voor een betrouwbaar imago en goed klantenservice moet je aanwezig zijn op social media. Er zijn vele, inspirerende internationale blogs geschreven over het gebruik van social media door consumenten. Soms is het echter belangrijk om een stapje terug te nemen en om te kijken naar

0

Contentstrategie en contenttypes

Door Sebastiaan de Vries Lisa den Engelsman In standard27th March, 2015

Steeds meer bedrijven zien het belang van goede online content in. Het zorgt voor meer waardering en traffic vanuit Google, betrokkenheid van de doelgroep en kan ook zorgen voor meer succes en volgers op social media. Maar welke bedrijfsdoelen bedient contentmarketing nou precies? Doel van contentmarketing Wat er de laatste jaren door de veranderingen binnen

0

Facebook Graph Search voor marketeers

Door Sebastiaan de Vries Lisa den Engelsman In standard2nd March, 2015

Facebook beschikt over ontzettend veel informatie die vooral voor bedrijven erg interessant is. Om al deze informatie beter beschikbaar te maken ontwikkelde het bedrijf een eigen Social zoekmachine binnen Facebook, de Graph Search. Een zoekmachine waarbij je niet op websites, maar op personen, dingen en plaatsen zoekt. Facebook Graph Search werd in 2013 al geïntroduceerd,

0

15 indicatoren voor een goede of slechte link

Door Sebastiaan de Vries Sebastiaan de Vries In standard2nd January, 2015

Na de veranderingen in het algoritme van Google, zoals de Penguin update, is het veel belangrijker geworden om te kijken naar de kwaliteit van de pagina’s waar je een link op wilt hebben.Een linkprofiel met inkomende links van een hoge kwaliteit kan een website sterk laten stijgen in de zoekresultaten, terwijl lage kwaliteit links een

0

Gepersonaliseerde twitter header

Door Sebastiaan de Vries Sebastiaan de Vries In standard24th March, 2014

Sinds kort is het mogelijk om een gepersonaliseerde header te maken met een foto of plaatje op een Twitterpagina. Deze nieuwe optie van Twitter is waarschijnlijk een reactie op de mogelijkheid die Facebook sinds enige tijd biedt om een persoonlijke coverfoto te plaatsen bovenaan een facebookpagina. Gepersonaliseerde achtergrond Eerder al was het mogelijk om gepersonaliseerd

0

Nieuwe extenties voor domeinnamen beschikbaar

Door Sebastiaan de Vries Sebastiaan de Vries In standard24th March, 2014

Mocht je interesse hebben in het claimen van een nieuwe domeinnaam voor je bedrijf? Er zijn vele nieuwe extenties op de markt, zoals .company, .guru, .clothing, .solutions, .tips, .training. Voordelen Deze extenties vallen wel op en zijn wellicht makkelijker te onthouden ten opzichten van een .nl of een .com domeinnaam. Het kan biedt ook een